Berbagai Cara Untuk Bertahan Dan Memenangkan Persaingan Dalam Bisnis percetakan

Menjalankan bisnis percetakan adalah melaksanakan berbagai kegiatan penunjang bisnis percetakan yang harus dijalankan secara sinergis dan berkesinambungan. Menjalankan lini bisnis percetakan secara sinergis dan kompak memiliki tujuan agar semua lini bisa bergerak mendorong kemajuan bisnis percetakan, sementara berkesinambungan agar hasil yang didapatkan dari kegiatan bisnis percetakan yang sinergis dapat mencapai hasil yang memuaskan dari waktu ke waktu karena efek dari kedisiplinan dan kesinambungan bisnis percetakan.

Lalau aspek-aspek apa sajakah yang harus dijalankan secara sinergis dan berkesinambungan tersebut agar dapat menghasilkan suatu bisnis percetakan yang bisa bertahan dari persaingan dan memenangkan kompetisi ;

 – Perluas Jaringan 

Memperluas jaringan adalah salah satu kesuksesan dalam bertahan dan memenangkan bisnis percetakan, dengan semakin banyak jaringan relasi yang kita miliki maka akan semakin banyak pula, peluang pendapatan yang akan didapatkan karena melalui jaringan relasi usaha kita akan semakin dikenal dan diketahui orang sehingga memunculkan kemungkinan usaha yang lebih besar.

 – Dekati pembeli dengan segmentasi produk yang tepat sasaran

Untuk memperkenalkan produk kepada calon pembeli bisa dilakukan dengan berbagai cara, baik dengan iklan, suratkabar, maupun pameran. Diantara semua cara pengenalan produk tersebut, pameran adalah cara yang paling baik dan tertarget.

Karena pameran tempat berkumpulnya semua pengusaha, bukan hanya pembeli yang akan kita dapatkan namun calon relasi yang tertarik untuk memasarkan produk hingga ke luar kota atau luar negeri juga biasanya ada di pameran.

 – Perluas jaringan dengan membuka hubungan dengan pihak luar

Hubungan dengan pihak luar ini bisa berupa sponsor sebuah kegiatan sat supplier sebuah acara, untuk mendapatkan hal ini maka anda perlu memberikan proposal yang menarik dan sesuai dengan produk anda yang berkualitas.

Karena kalaupun acara yang anda sponsori sukses besar dan produk anda lebih dikenal pembeli, namun jika produk yang dihasilkan tidak memuaskan maka pembelian tidak akan berkelanjutan, sebaliknya jika produk yang dibeli memuaskan maka pembeli akan menjadi pelanggan dan membawa pembeli lainnya.

 – Membuka usaha dengan lebih besar lagi

Jika usaha yang dijalankan semakin besar maka hal selanjutnya adalah membuka usaha agar lebih besar lagi, cara untuk mengembangkan usaha dengan lebih besar lagi bisa dengan berbagai cara, baik membuka cabang baru yang potensial serta membidik pangsa pasar baru dan mengeluarkan produk baru yang sudah diriset terlebih dahulu

 

27 thoughts on “Berbagai Cara Untuk Bertahan Dan Memenangkan Persaingan Dalam Bisnis percetakan

  • October 7, 2018 at 01:32
    Permalink

    (台北美食)捷運南京三民站,民生社區美食,義大利風味美食地道呈現,WOW Bistro旺˙慢食餐酒館(民生店),親子友善餐廳(附哺乳室) @ 潮流、美妝、消費 創造個人化風格的女性社群 PIXstyleMe (台北美食)捷運南京三民站,民生社區美食,義大利風味美食地道呈現,WOW Bistro旺˙慢食餐酒館(民生店),親子友善餐廳(附哺乳室)

  • October 7, 2018 at 22:05
    Permalink

    Looking forward to reading more. Great article. Great.

  • October 9, 2018 at 00:24
    Permalink

    Sustain the awesome job !! Lovin’ it!
    [url=http://haeinnt.com/board_ljfM79/217159]maglie calcio poco prezzo[/url]

  • October 15, 2018 at 05:33
    Permalink

    I just want to mention I’m newbie to weblog and certainly enjoyed you’re web site. Almost certainly I’m planning to bookmark your blog . You amazingly have terrific well written articles. Bless you for sharing your website.

  • October 16, 2018 at 08:58
    Permalink

    I appreciate you sharing this blog.Thanks Again. Cool.

  • October 16, 2018 at 21:38
    Permalink

    Thank you, I have just been looking for info about this subject for ages and yours is the best I’ve discovered till now. But, what about the conclusion? Are you sure about the source?

  • October 17, 2018 at 10:14
    Permalink

    Really appreciate you sharing this post.Much thanks again. Really Great.

  • October 17, 2018 at 15:59
    Permalink

    Hello there, You’ve done an excellent job. I’ll definitely digg it and personally suggest to my friends. I’m confident they will be benefited from this site.

  • October 17, 2018 at 16:00
    Permalink

    you are in point of fact a just right webmaster. The web site loading pace is amazing. It sort of feels that you’re doing any unique trick. In addition, The contents are masterpiece. you have done a fantastic process in this topic!

  • October 17, 2018 at 17:42
    Permalink

    Hey there, You’ve done an incredible job. I will definitely digg it and personally recommend to my friends. I’m sure they’ll be benefited from this website.

  • October 18, 2018 at 13:43
    Permalink

    Whats Happening i am new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It absolutely helpful and it has aided me out loads. I’m hoping to contribute & assist other customers like its helped me. Great job.

  • October 18, 2018 at 13:43
    Permalink

    Hello, i think that i saw you visited my blog so i came to “return the favor”.I’m trying to find things to enhance my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!

  • October 18, 2018 at 13:43
    Permalink

    Great remarkable things here. I am very happy to see your article. Thank you a lot and i’m having a look forward to contact you. Will you kindly drop me a mail?

  • October 18, 2018 at 13:43
    Permalink

    Hi my family member! I want to say that this article is amazing, nice written and include almost all significant infos. I¡¦d like to look extra posts like this .

  • October 18, 2018 at 14:01
    Permalink

    I really appreciate this post. I have been looking all over for this! Thank goodness I found it on Bing. You’ve made my day! Thank you again

  • October 18, 2018 at 14:24
    Permalink

    Wow, incredible blog format! How long have you ever been running a blog for? you make running a blog glance easy. The overall look of your site is great, as neatly as the content!

  • October 18, 2018 at 14:24
    Permalink

    Whats Going down i am new to this, I stumbled upon this I have found It absolutely useful and it has helped me out loads. I am hoping to give a contribution & aid other users like its helped me. Great job.

  • October 22, 2018 at 12:22
    Permalink

    Wow, amazing weblog format! How lengthy have you been running a blog for? you make running a blog look easy. The entire look of your web site is magnificent, let alone the content!

  • October 23, 2018 at 11:11
    Permalink

    I appreciate, result in I discovered just what I was taking a look for. You have ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

  • October 23, 2018 at 12:21
    Permalink

    I truly appreciate this post. I have been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You’ve made my day! Thanks again

  • October 23, 2018 at 13:36
    Permalink

    I will immediately clutch your rss feed as I can’t in finding your email subscription link or newsletter service. Do you’ve any? Kindly permit me recognise so that I may subscribe. Thanks.

  • October 23, 2018 at 14:18
    Permalink

    Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is magnificent blog. A fantastic read. I will certainly be back.