Tips Mencetak Undangan Murah Meriah

Mencetak undangan yang murah meriah memang keinginan semua orang. Namun kenyataannya yang sering terjadi adalah ketika harganya murah, hasilnya tidak baik alias jelek. Sementara jika ingin mendapatkan hasil yang baik maka harganya tidak murah lagi. Itulah yang sering dihadapi oleh kebanyakan pasangan yang ingin membuat undangan pernikahan. Maka seringkali orang hanya pasrah, karena merasa tidak ada anggaran yang cukup lalu membiarkan dirinya mendapatkan undangan yang kurang baik.

 

Contoh kasus : ada pasangan yang ingin menikah, kemudian ingin membuat undangan. Karena anggaran untuk cetak undangan cuma 500 ribu, yang terbayang oleh mereka adalah undangan yang harganya Rp 1.000/exp. Rencananya mereka akan mengundang 400-an orang. Jadi buat mereka harga Rp 1.000/exp adalah harga nett. Tidak bisa ditawar lagi.

 

Lalu bagaimana caranya agar pasangan tersebut bisa mendapatkan undangan yang murah dan baik? Saran saya adalah Anda kerjakan sendiri! He..he…”Gubrak!!..Itu mah sama aja bo’ong..!”.Mungkin begitu ungkapan Anda (sambil tepok jidat). Tetapi…Mohon maaf saya sama sekali tidak sedang bercanda. Saya serius. Mendapatkan undangan murah meriahsangat masuk akal jika dikerjakan sendiri tanpa menyuruh orang lain. Dan itu mudah.

 

Mungkin Anda merasa itu hal yang mustahil karena sama sekali tidak mengerti caranya. Justru itu sekarang saya ingin memberitahu Anda rahasianya. Jika Anda sudah mengetahui rahasianya, tidak ada yang sulit asalkan mau mencoba. Jadi..silakan membaca terus.

 

Berikut ini adalah rahasia mendapatkan undangan murah meriah:

 

  1. Beli undangan blanko.

Undangan blangko alias undangan yang sudah jadi desainnya tapi kosong tulisannya adalah pilihan yang paling tepat bagi orang yang memiliki anggaran terbatas. Selain itu, Anda tidak perlu memikirkan desain lagi karena desain telah tersedia.  Anda tinggal memilih desain yang Anda suka dan menyiapkan teksnya.

Banyak tersedia undangan blanko yang siap dicetak isinya dengan harga mulai dari Rp 500 hingga Rp 5.000 / exp.

 

  1. Setting sendiri teks undangannya.

Istilah “setting” di dunia percetakan maksudnya adalah membuat format dokumen sedemikian rupa sehingga dokumen tersebut siap untuk dicetak. Tentu saja ini bukan sekedar mengetik teks di komputer. Kabar baiknya, untuk men-nyetting undangan seperti itu Anda tidak perlu menggunakan software grafis yang canggih-canggih. Untuk orang awam, cukup menggunakan MS Word saja. Karena yang dibutuhkan hanyalah teks yang diketik dengan rapi dan sesuai ukurannya dengan blanko undangan yang sudah dibeli.

 

  1. Carilah percetakan yang “Menerima Ongkos Cetak”

Bagi Anda yang awam di dunia percetakan, mungkin bingung dengan istilah “Menerima Ongkos Cetak”. Bukankah semua percetakan seperti itu? Jika tidak menerima ongkos cetak, mereka menerima apa? Kira-kira begitulah yang terpikir di benak orang awam.

 

Kenyataannya tidak semua percetakan “menerima ongkos cetak”. Ada percetakan yang memberikan layanan “paket”. Maksudnya, yang layanan paket ini cenderung mengarahkan Anda untuk terima beres sehingga Anda cukup duduk manis saja di rumah. Anda tidak mengikuti ataupun mengetahui semua proses yang dilalui sehingga undangan jadi. Ini memang lebih nyaman buat Anda, tetapi konsekuensinya biayanya jadi mahal. Sementara tujuan Anda adalah ingin mendapatkan harga yang murah. Maka percetakan jenis ini tidak perlu didatangi.

 

Anda hanya perlu mendatangi percetakan yang di depan tokonya terpampang tulisan “MENERIMA ONGKOS CETAK”. Maksud dari “MENERIMA ONGKOS CETAK” adalah Anda cukup membayar ongkos cetaknya saja. Undangan blangko yang sudah Anda beli sebelumnya Anda bawa ke percetakan tersebut. Tanyakan pula kapan bisa jadinya dan berapa biayanya.

 

  1. Bawa ke Tukang Sablon.

Alternatif lain selain cetak ofset adalah cetak sablon. Undangan blanko yang sudah Anda beli bisa juga dibawa ke tukang sablon. Tugas Anda hanya menyiapkan teks undangannya, lalu berikan kepada tukang sablon agar dicetak sesuai yang Anda inginkan.

 

Demikian rahasia mendapatkan undangan murah dan baik. Sebetulnya ini bukanlah rahasia jika sudah lama berkecimpung di dunia percetakan. Tetapi bagi orang awam, mudah-mudahan rahasia ini bermanfaat. Selamat mencoba!

 

Anda baru saja membaca artikel tentang Mencetak undangan murah meriah, semoga bermanfaat. Informasi dari berbagai sumber.

 

97 thoughts on “Tips Mencetak Undangan Murah Meriah

  • October 6, 2018 at 06:25
    Permalink

    I truly appreciate this article.Really looking forward to read more. Fantastic.

  • October 7, 2018 at 20:22
    Permalink

    Thanks again for the blog article.Thanks Again. Fantastic.

  • October 7, 2018 at 22:27
    Permalink

    I appreciate you sharing this blog article.Really thank you! Keep writing.

  • October 8, 2018 at 14:09
    Permalink

    Valuable information. Lucky me I found your site by accident, and I’m shocked why this accident didn’t happened earlier! I bookmarked it.

  • October 8, 2018 at 22:51
    Permalink

    Say, you got a nice article post.Thanks Again.

  • October 9, 2018 at 05:28
    Permalink

    My brother suggested I would possibly like this blog. He was totally right. This publish truly made my day. You can not believe simply how a lot time I had spent for this info! Thanks!

  • October 9, 2018 at 05:31
    Permalink

    Say, you got a nice article post.Thanks Again.

  • October 9, 2018 at 06:18
    Permalink

    It’s really a great and useful piece of info. I am glad that you shared this useful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  • October 9, 2018 at 13:07
    Permalink

    Definitely, what a magnificent blog and informative posts, I definitely will bookmark your website.Have an awsome day!

  • October 9, 2018 at 16:13
    Permalink

    I really appreciate this post. I’ve been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thanks again

  • October 10, 2018 at 01:43
    Permalink

    Good write-up, I’m normal visitor of one’s website, maintain up the excellent operate, and It’s going to be a regular visitor for a lengthy time.

  • October 10, 2018 at 06:52
    Permalink

    I’m still learning from you, while I’m trying to achieve my goals. I definitely love reading all that is written on your website.Keep the tips coming. I loved it!

  • October 10, 2018 at 16:42
    Permalink

    I cannot thank you enough for the blog post.Really looking forward to read more. Awesome.

  • October 11, 2018 at 13:28
    Permalink

    It’s perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I’ve learn this submit and if I could I want to counsel you some interesting things or advice. Perhaps you could write next articles referring to this article. I desire to learn even more issues about it!

  • October 11, 2018 at 14:40
    Permalink

    I just could not depart your website before suggesting that I really enjoyed the standard info a person provide for your visitors? Is going to be back often in order to check up on new posts

  • October 11, 2018 at 15:34
    Permalink

    It is really a nice and useful piece of info. I’m glad that you shared this useful info with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

  • October 11, 2018 at 16:11
    Permalink

    Enjoyed looking through this, very good stuff, appreciate it. “Be not careless in deeds, nor confused in words, nor rambling in thought.” by Marcus Aurelius Antoninus.

  • October 11, 2018 at 17:09
    Permalink

    A big thank you for your blog article.Thanks Again. Want more.

  • October 11, 2018 at 23:18
    Permalink

    Greetings! I know thyis is kinda off topic but I’d
    figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links oor maybe
    guest authoring a blog article or vice-versa? My website addresses a lot
    of the same subjects as yours and I feel we could greatly benefit from each other.
    If you might be interested feel free to shoot me an e-mail.

    I look forward to hearing from you! Superb blog by the way!

  • October 12, 2018 at 15:17
    Permalink

    You need to take part in a contest for among the finest blogs on the web. I’ll advocate this web site!

  • October 12, 2018 at 15:17
    Permalink

    Great post. I was checking constantly this blog and I’m impressed! Very useful info particularly the last part 🙂 I care for such information a lot. I was looking for this certain info for a very long time. Thank you and good luck.

  • October 12, 2018 at 19:32
    Permalink

    Very efficiently written information. It will be valuable to everyone who utilizes it, including myself. Keep doing what you are doing – looking forward to more posts.

  • October 12, 2018 at 23:18
    Permalink

    I couldn’t resist commenting. Perfectly written!

  • October 13, 2018 at 06:54
    Permalink

    Hello, you used to write fantastic, but the last few posts have been kinda boring… I miss your tremendous writings. Past few posts are just a bit out of track! come on!

  • October 13, 2018 at 09:16
    Permalink

    Absolutely written content, appreciate it for information. “No human thing is of serious importance.” by Plato.

  • October 13, 2018 at 12:36
    Permalink

    There’s noticeably a bundle to know about this. I assume you made sure good points in features also.

  • October 13, 2018 at 12:36
    Permalink

    I think other website proprietors should take this website as an model, very clean and magnificent user genial style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!

  • October 13, 2018 at 12:36
    Permalink

    Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was wondering your situation; many of us have developed some nice procedures and we are looking to swap methods with other folks, please shoot me an email if interested.

  • October 13, 2018 at 13:21
    Permalink

    You completed a few fine points there. I did a search on the matter and found most people will have the same opinion with your blog.

  • October 13, 2018 at 19:48
    Permalink

    What i don’t realize is in reality how you’re now not actually much more neatly-favored than you may be right now. You are so intelligent. You understand therefore considerably in the case of this subject, made me for my part imagine it from a lot of numerous angles. Its like women and men aren’t involved until it’s one thing to accomplish with Woman gaga! Your own stuffs nice. Always maintain it up!

  • October 13, 2018 at 20:21
    Permalink

    Whoa! This blog looks exactly like my old one! It’s on a entirely different topic but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!

  • October 14, 2018 at 04:41
    Permalink

    Thanks for another informative web site. Where else could I get that type of info written in such an ideal way? I’ve a project that I’m just now working on, and I’ve been on the look out for such information.

  • October 14, 2018 at 06:47
    Permalink

    I think this is among the such a lot significant information for me. And i am glad reading your article. However want to statement on some basic things, The web site taste is perfect, the articles is truly nice : D. Excellent process, cheers

  • October 14, 2018 at 06:47
    Permalink

    Today, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to see if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views. I know this is totally off topic but I had to share it with someone!

  • October 14, 2018 at 07:22
    Permalink

    Thanks a lot for sharing this with all of us you actually know what you’re talking about! Bookmarked. Please also visit my website =). We could have a link exchange arrangement between us!

  • October 14, 2018 at 09:33
    Permalink

    It is in point of fact a nice and helpful piece of info. I’m satisfied that you just shared this helpful information with us. Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.

  • October 14, 2018 at 19:03
    Permalink

    Right now it looks like Drupal is the top blogging platform out there right now. (from what I’ve read) Is that what you are using on your blog?

  • October 15, 2018 at 12:38
    Permalink

    Hello would you mind sharing which blog platform you’re working with? I’m looking to start my own blog soon but I’m having a difficult time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something unique. P.S My apologies for being off-topic but I had to ask!

  • October 15, 2018 at 15:23
    Permalink

    Hi my friend! I want to say that this article is awesome, nice written and include almost all important infos. I would like to see more posts like this.

  • October 15, 2018 at 20:48
    Permalink

    Good info! Amazing tips over this web. It’s pretty worth enough for me. In my view, if all site owners and bloggers made good content as you did, the internet will be a lot more useful than ever before. I couldn’t resist commenting. I ‘ve spent some time trying to find such tips. I’ll also share it with some friends interested in it. I’ve just bookmarked this site. Finished with the task done, I going to watch some free live model Webcams. Thanks!! Greetings from Downey!

  • October 16, 2018 at 02:39
    Permalink

    Say, you got a nice blog post.Thanks Again.

  • October 16, 2018 at 05:22
    Permalink

    I appreciate you sharing this blog article. Much obliged.

  • October 16, 2018 at 07:18
    Permalink

    Enjoyed every bit of your article.Really looking forward to read more.

  • October 16, 2018 at 15:43
    Permalink

    Please let me know if you’re looking for a writer for your weblog. You have some really good posts and I believe I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some content for your blog in exchange for a link back to mine. Please shoot me an e-mail if interested. Thank you!

  • October 16, 2018 at 16:36
    Permalink

    Great work! This is the type of info that should be shared around the net. Shame on the search engines for not positioning this post higher! Come on over and visit my web site . Thanks =)

  • October 16, 2018 at 16:36
    Permalink

    I think other website proprietors should take this website as an model, very clean and great user friendly style and design, as well as the content. You’re an expert in this topic!

  • October 16, 2018 at 17:15
    Permalink

    Hey there! I could have sworn I’ve been to this site before but after reading through some of the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely glad I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

  • October 16, 2018 at 22:57
    Permalink

    We’re a gaggle of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your site provided us with useful information to paintings on. You’ve performed an impressive activity and our whole group will probably be grateful to you.

  • October 17, 2018 at 00:03
    Permalink

    Thanks for your posting. I also believe laptop computers are getting to be more and more popular these days, and now are sometimes the only form of computer employed in a household. The reason is that at the same time they are becoming more and more reasonably priced, their processing power keeps growing to the point where they can be as powerful as desktop coming from just a few years back.

  • October 17, 2018 at 01:58
    Permalink

    I cannot thank you enough for the blog post.Really looking forward to read more. Awesome.

  • October 17, 2018 at 02:36
    Permalink

    Good post. I be taught something more difficult on different blogs everyday. It will at all times be stimulating to read content from different writers and follow a little bit one thing from their store. I’d prefer to make use of some with the content on my weblog whether you don’t mind. Natually I’ll provide you with a link on your internet blog. Thanks for sharing.

  • October 17, 2018 at 05:00
    Permalink

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve found It positively useful and it has helped me out loads. I hope to contribute & help other users like its helped me. Great job.

  • October 17, 2018 at 06:04
    Permalink

    I want to to thank you for this good read!! I certainly enjoyed every little bit of it. I have got you book marked to look at new stuff you post…|

  • October 17, 2018 at 07:01
    Permalink

    I cannot thank you enough for the post.Really looking forward to read more. Cool.

  • October 17, 2018 at 08:35
    Permalink

    I really enjoy the post. Really Great.

  • October 17, 2018 at 11:28
    Permalink

    I spent four years trying EVERYTHING in Online Dating, and through a huge amount of trial and error, I produced a system that I will share for you. This book will take you, step by step, through everything you need to know to double, triple or even quadruple the number of women you meet online.

  • October 17, 2018 at 11:42
    Permalink

    Good day I am so happy I found your blog page, I really found you by mistake, while I was researching on Aol for something else, Anyhow I am here now and would just like to say kudos for a marvelous post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read through it all at the moment but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome job.

  • October 17, 2018 at 18:14
    Permalink

    Fantastic site you have here but I was curious if you knew of any forums that cover the same topics talked about here? I’d really like to be a part of community where I can get advice from other experienced individuals that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Thanks a lot!

  • October 17, 2018 at 20:19
    Permalink

    Say, you got a nice blog post.Thanks Again.

  • October 17, 2018 at 20:25
    Permalink

    I’ve recently started a website, the info you offer on this website has helped me greatly. Thanks for all of your time & work. “Money is power, freedom, a cushion, the root of al evil, the sum of all blessings.” by Carl Sandburg.

  • October 18, 2018 at 02:45
    Permalink

    I cannot thank you enough for the blog post.Really looking forward to read more. Awesome.

  • October 18, 2018 at 08:54
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was curious what all is needed to get setup? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I’m not very internet savvy so I’m not 100% sure. Any recommendations or advice would be greatly appreciated. Thanks

  • October 18, 2018 at 09:53
    Permalink

    A big thank you for your blog article.Thanks Again. Want more.

  • October 18, 2018 at 15:34
    Permalink

    Nice post. I was checking continuously this blog and I’m impressed! Very useful information specially the last part 🙂 I care for such info much. I was seeking this certain info for a very long time. Thank you and good luck.

  • October 18, 2018 at 16:25
    Permalink

    A big thank you for your blog article.Thanks Again. Want more.

  • October 18, 2018 at 16:38
    Permalink

    hey there and thank you for your info – I have definitely picked up something new from right here. I did however expertise some technical issues using this site, as I experienced to reload the site lots of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and can damage your high-quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my email and can look out for much more of your respective intriguing content. Make sure you update this again very soon..

  • October 18, 2018 at 16:43
    Permalink

    great points altogether, you simply gained a new reader. What might you recommend about your submit that you simply made some days in the past? Any positive?

  • October 19, 2018 at 02:58
    Permalink

    Wow, superb blog structure! How long have you been running a blog for? you made blogging look easy. The total look of your website is magnificent, let alone the content material!

  • October 19, 2018 at 09:00
    Permalink

    Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is wonderful blog. An excellent read. I’ll certainly be back.

  • October 19, 2018 at 22:52
    Permalink

    Hi there, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam comments? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can suggest? I get so much lately it’s driving me insane so any support is very much appreciated.

  • October 19, 2018 at 23:35
    Permalink

    Hello! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I truly enjoy reading through your blog posts. Can you suggest any other blogs/websites/forums that go over the same topics? Thank you so much!

  • October 20, 2018 at 03:11
    Permalink

    What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I’ve found It absolutely helpful and it has aided me out loads. I hope to contribute & help other users like its helped me. Great job.

  • October 20, 2018 at 03:31
    Permalink

    I don’t even know how I finished up right here, however I assumed this submit was great. I do not recognise who you might be but definitely you are going to a well-known blogger when you aren’t already 😉 Cheers!

  • October 20, 2018 at 06:36
    Permalink

    Say, you got a nice blog post.Thanks Again.

  • October 20, 2018 at 17:01
    Permalink

    Someone essentially help to make seriously articles I would state. This is the first time I frequented your web page and thus far? I surprised with the research you made to create this particular publish incredible. Wonderful job!

  • October 20, 2018 at 19:49
    Permalink

    I appreciate you sharing this blog article. Much obliged.

  • October 21, 2018 at 02:53
    Permalink

    Woah! I’m really enjoying the template/theme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very difficult to get that “perfect balance” between usability and appearance. I must say that you’ve done a very good job with this. In addition, the blog loads very fast for me on Safari. Exceptional Blog!|

  • October 21, 2018 at 04:20
    Permalink

    I appreciate you sharing this blog article. Much obliged.

  • October 21, 2018 at 08:24
    Permalink

    I’ll immediately grasp your rss as I can’t to find your email subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you’ve any? Please let me know so that I could subscribe. Thanks.

  • October 21, 2018 at 08:24
    Permalink

    Very efficiently written story. It will be beneficial to anybody who usess it, as well as yours truly :). Keep up the good work – can’r wait to read more posts.

  • October 21, 2018 at 11:52
    Permalink

    Hello. impressive job. I did not expect this. This is a splendid story. Thanks!

  • October 21, 2018 at 12:35
    Permalink

    An impressive share, I simply given this onto a colleague who was doing a bit evaluation on this. And he the truth is purchased me breakfast because I discovered it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to debate this, I feel strongly about it and love studying more on this topic. If attainable, as you develop into experience, would you thoughts updating your blog with more details? It’s highly helpful for me. Large thumb up for this blog submit!

  • October 21, 2018 at 17:00
    Permalink

    Very good blog! Do you have any suggestions for aspiring writers? I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely overwhelmed .. Any tips? Thanks a lot!

  • October 22, 2018 at 09:48
    Permalink

    Hello.This post was really remarkable, particularly because I was browsing for thoughts on this matter last Monday.

  • October 22, 2018 at 14:46
    Permalink

    whoah this weblog is excellent i love reading your posts. Keep up the great work! You recognize, lots of individuals are hunting around for this information, you can aid them greatly.

  • October 22, 2018 at 20:12
    Permalink

    Hello! I’m at work browsing your blog from my new iphone 4! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Keep up the excellent work!

  • October 22, 2018 at 20:12
    Permalink

    Thank you for another great post. Where else could anyone get that kind of information in such a perfect way of writing? I’ve a presentation next week, and I am on the look for such information.